علت خارش پوست بعد از اصلاح با تیغ

۱۳۹۹/۹/۱۹
اصلاح به طور موقت به پوست شما جلوه ی خوبی می دهد. اما برای بسیاری از افراد ، اصلاح با اثر جانبی خارش ناراحت کننده همراه است.
علت خارش پوست بعد از اصلاح با تیغ
. برجستگی های قرمز ناشی از التهاب نزدیک منافذ موی شما ، به نام فولیکولیت ، نیز پس از تراشیدن پوست حساس می توانند از بین بروند. به مطالعه ادامه دهید تا بفهمید چرا این اتفاق افتاده است و در مورد آن چه می توانید انجام دهید.

چه عواملی باعث خارش پوست بعد از اصلاح می شود؟

هنگامی که برای از بین بردن موهای قابل مشاهده روی پوست خود از تیغ استفاده می کنید ، در واقع همه موهای خود را از بین نمی برید - فقط آنها را نزدیک به محل رشد می برید. فولیکول های مو به رشد موهای زیر پوست خود ادامه می دهند و اصلاح باعث تحریک آن فولیکول ها می شود. این تحریک است که باعث می شود بعد از اصلاح احساس خارش کنید.

کشیدن تیغ ​​(مخصوصاً تیغ یکه کند باشد) می تواند در هنگام اصلاح ، پیاز مو را بپیچاند. این می تواند منجر به ایجاد موهای رشد کند.

بسته به جایی که اصلاح می کنید (خط بیکینی ، ناحیه تناسلی ، زیر بازوها ، پاها و غیره) ، ناحیه ای که می توانید اصلاح کنید به ویژه حساس یا مستعد تحریک شدن است. ناحیه شرمگاه یکی از مستعدترین نقاط بدن برای احساس خارش است ، زیرا برای بیشتر افراد یک منطقه بسیار حساس است و موهای آن ناحیه معمولاً ضخیم تر است ، به همین دلیل موقع رشد مجدد آن ها احساس نا خوشایندی دارید.

هنگامی که ناحیه ای از پوست خود را که به طور معمول زیر لباس شما است می تراشید ، پارچه می تواند به پوست تراشیده شده شما بمالد و احساس تحریک را حتی بدتر کند. صابون های معطر و مواد شیمیایی سختی که روی پوست شما قبل از اصلاح استفاده می شود نیز می تواند پوست شما را تحریک یا خشک کرده و باعث خارش شود.

چگونه می توان خارش را پس از اصلاح را از بین برد؟

اگر قبلا موها را تراشیده اید و دچار خارش ناراحت کننده ای هستید ، در اینجا چند ایده برای نحوه درمان آن در خانه آورده شده است.

کرم هیدروکورتیزون را امتحان کنید

نشان داده شده است که این کرمهای استروئیدی تحریک ، التهاب و خارش را کاهش می دهد. در حالی که این کرم ها با نسخه پزشک و نیاز به قدرت در دسترس هستند ، می توانید آن را با غلظت کمتر و بدون نسخه نیز خریداری کنید. مراقب باشید فقط از کرم هیدروکورتیزون به صورت موضعی استفاده کنید و از استفاده در ناحیه واژن خودداری کنید.

کمپرس گرم را روی برجستگی های اصلاح قرار دهید

با استفاده از حمام گرم و مرطوب می توانید ناحیه ای را که احساس خارش دارد ، را آرام کنید. افزودن مقدار کمی نمک دریا به محلول آب روی پارچه شستشو نیز ممکن است روند بهبودی را بهبود بخشد و خارش را کاهش دهد.

از مرطوب کننده کاملا طبیعی استفاده کنید

برای تسکین پوست خود پس از اصلاح ، سعی کنید از یک مرطوب کننده خنک کننده و ضد حساسیت استفاده کنید و دارای مواد کاملا طبیعی باشد. آلوئه ورا دارای خواص درمانی است که آن را به یک ماده عالی برای این منظور تبدیل می کند. فندق جادوگر دارای خواص قابض و ضد باکتری است.این ماده ممکن است از پوست شما در برابر باکتری محافظت کرده و از عفونت پوستی جلوگیری کند. هم آلوئه ورا و هم فندق افسونگر باعث تسکین پوست و تحریک آرام می شود.

برای کاهش التهاب از کیسه های چای سفید استفاده کنید

کیسه های چای حاوی اسید تاننیک است که یک ماده ضد التهابی است. اطمینان حاصل کنید که هر کیسه چای که روی پوست خود استفاده می کنید کاملاً سرد شده باشد. حتی می توانید برای یك اثر خنك كننده ، آنها را در یخچال سرد كنید.

کیسه های چای را روی پوست خود نگه دارید تا زمانی که قرمزی و تحریک شروع به کاهش می کند یا احساس می کنید.

تا زمانی که خارش شما متوقف نشود پوست را بدون پوشش نگه دارید یا لباس گشاد بپوشید

پوشاندن پوست بلافاصله پس از اصلاح باعث دو اتفاق می شود. یک ، پوست تراشیده و تمیز شما در حال تماس مستقیم با پارچه هایی است که باعث تعریق شما می شوند. دو ، مواد شوینده ای که برای تمیز کردن لباس های خود استفاده می کنید اکنون بر روی پوست شما می مالند و احتمالاً خارش را حتی بیشتر می کند. بعد از تراشیدن مدتی پارچه های طبیعی و قابل تنفس و طبیعی بپوشید.

تا زمانی که خارش شما فروکش نکند و برآمدگی شما برطرف نشود ، دیگر اصلاح نکنید.

چگونه می توان از خارش بعد از اصلاح جلوگیری کرد

پیشگیری بهترین راه برای رفع خارش مکرر پس از اصلاح است. در اینجا چند مرحله ذکر شده است که می توانید هر زمان اصلاح پاها ، خط بیکینی یا نواحی دستگاه تناسلی خود را انجام دهید تا از سوزش و خارش تیغ جلوگیری کند.

قبل از اینکه ناحیه ای از پوست خود را اصلاح کنید ، هر نوع موی بلندتر از نیم اینچ را با یک قیچی کوچک ایمنی اصلاح کنید. می توانید از آینه دستی کوچکی که بین پاهایتان نگه داشته شده است استفاده کنید تا مطمئن شوید همه جا را می بینید.
پوست خود را هرگز خشک نکنید دوش داغ بگیرید و بگذارید حداقل دو دقیقه در حالی که پوست خود را زیر آب خیس می کنید بخار به پوست شما نفوذ کند. با این کار مقداری رطوبت اضافی به پوست شما می بخشد ، منافذ پوست شما باز می شود و اصلاح موها راحت تر می شود.
تا جای ممکن از تیغ تازه استفاده کنید. انواع مختلف تیغ ها ماندگاری متفاوتی دارند. اما برای بهترین نتیجه ، هر بار مناطق حساس را با تیغ کاملاً جدید اصلاح کنید.
قبل از اصلاح ، ناحیه را با کرم اصلاح کاملاً طبیعی یا نرم کننده مو مرطوب کنید. از محصولی استفاده کنید که مخصوص پوست های حساس ساخته شده است. از ژل مخصوص دوش یا صابون مخصوص روی موهایی که می خواهید اصلاح کنید استفاده نکنید.
پوست خود را کشیده و در جهتی که موهایتان رشد می کند اصلاح کنید. به خود زمان دهید تا با دقت و صحیح تراشیده شود و احتمال خارش و ناراحتی پس از آن را کاهش دهید.
بلافاصله پس از اصلاح ، از یک ژل خنک کننده مانند آلوئه ورا خالص یا فندق جادوگر استفاده کنید. همچنین می توانید برای تسکین پوست خود پس از اصلاح روغن یا لوسیون ضد حساسیت استفاده کنید.
..