چرا گوش پوسته پوسته می شود؟

۱۳۹۹/۸/۹
آیا اگزمای گوش دارید؟

اگزما چیست؟

اگزما ، که درماتیت آتوپیک نیز نامیده می شود ، یک بیماری شایع پوستی است که باعث قرمزی و خارش پوست می شود. شما می توانید آن را تقریباً در هر مکان ، از جمله در گوش و در مجرای گوش خود ببینید.
چرا گوش پوسته پوسته می شود؟
. انواع مختلفی از اگزما وجود دارد که با علت اصلی مشخص می شود. بیشتر آنها علاوه بر بقیه بدن می توانند روی گوش شما نیز تأثیر بگذارند.

علائم اگزما چیست؟

علائم اصلی اگزما لکه های پوستی است:

بسیار خشک
قرمز
فلس مانند
خارش
ترک خوردن

در اگزمای گوش ، ممکن است ترشحات روشن از گوش را نیز تجربه کنید.

این علائم اغلب در هوای بسیار خشک بدتر هستند. همچنین ممکن است در ماه های زمستان که گرمایش در فضای داخلی باعث خشک شدن هوای داخل می شود بیش از حد معمول متوجه آنها شوید.

اگزمای گوش می تواند روی پوست گوش شما و همچنین ناحیه پشت گوش و چین بین لاله گوش و صورت شما تأثیر بگذارد. در برخی موارد ، می تواند بر روی مجرای گوش شما که از لاله گوش تا دهانه گوش شما جریان دارد ، تأثیر بگذارد.

علت آن چیست؟

علت اگزمای گوش بستگی به نوع اگزما دارد. سه نوع اگزما وجود دارد که می تواند گوش شما را تحت تأثیر قرار دهد که شامل:

اگزمای آلرژیک

اگزمای آلرژیک در اثر تماس با یک ماده تحریک کننده یا چیزی که به آن حساسیت دارید. تحریک کننده های رایج که می توانند باعث اگزمای گوش شوند عبارتند از:

محصولات مو
گوشواره
تلفن های همراه
هدفون
آرایش
سایر محصولات مراقبت شخصی

اگزمای آستاتوتیک

افراد مسن بیشتر به این نوع اگزما مبتلا می شوند ،زمانی که پوست شما در معرض تغییرات هوا قرار می گیرد. عوامل مختلفی می توانند آن را بدتر کنند ، از جمله شستشوی بیش از حد ، گرمایش در محیط داخلی و شرایط باد.

اگزمای سبورئیک

اگزمای سبورئیک معمولاً در مناطق چرب بدن از جمله پوست سر اتفاق می افتد. همچنین می تواند روی گوش شما ، به ویژه پوست پشت سر آن تأثیر بگذارد. پزشکان از علت آن مطمئن نیستند ، اما می تواند مربوط به قارچ در چربی ترشح شده توسط غدد موجود در پوست شما یا پاسخ سیستم ایمنی بدن باشد.

چگونه تشخیص داده می شود؟

پزشک شما می تواند با انجام معاینه اساسی در گوش شما ، اگزمای گوش را تشخیص دهد. آنها همچنین ممکن است برای بررسی هرگونه تحریک مجرای گوش خارجی شما از یک چراغ برای دیدن داخل گوش های شما استفاده کنند.

بسته به علائم و سابقه پزشکی شما ، ممکن است نمونه برداری نیز انجام دهند. این شامل گرفتن نمونه کوچکی از سلولهای پوستی از ناحیه آسیب دیده و مشاهده آن در زیر میکروسکوپ است. نمونه برداری از بافت پوست گوش شما می تواند به پزشک شما کمک کند تا موارد مشابه مانند پسوریازیس را رد کند.

چگونه درمان می شود؟

درمان اگزمای گوش هم به علت اصلی و هم به ناحیه ای که در آن تأثیر می گذارد بستگی دارد. اگر به اگزمای آلرژیک مبتلا هستید ، ممکن است لازم باشد که استفاده از برخی محصولات یا گوشواره را متوقف کنید تا علت تحریک را محدود کنید. اگر هنوز نمی توانید علت آن را بفهمید ، ممکن است نیاز به آزمایش آلرژی داشته باشید.

اگر به اگزمای سبورئیک مبتلا هستید ، ممکن است لازم باشد از پماد ضد قارچ در قسمت آسیب دیده گوش خود استفاده کنید. همچنین ممکن است پزشک برای کاهش التهاب ، یک استروئید موضعی تجویز کند ، به خصوص اگر پوست پشت گوش شما تحت تأثیر قرار گرفته باشد. اگر در مجرای گوش خارجی خود علائمی دارید ، پزشک می تواند قطره گوش استروئیدی برای شما تجویز کند.

بدون توجه به نوع اگزما ، مرطوب نگه داشتن منطقه مهم است. از استفاده از صابون ها و پاک کننده های خشن در اطراف گوش خود که باعث خشک شدن پوست و تشدید علائم می شود ، خودداری کنید.

فقط باید از قطره گوش برای اگزما در کانال گوش خود استفاده کنید.

علائم عفونت

با گذشت زمان ، خشکی و تحریک ناشی از خراشیدن باعث ایجاد ترک در پوست می شود و خطر ابتلا به اگزمای آلوده را افزایش می دهد. اگر این اتفاق بیفتد ، موم ، مو و پوست می توانند در مجرای گوش شما جمع شوند و منجر به عفونت گوش یا مشکلات شنوایی شوند.

در صورت مشاهده موارد زیر ، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

درد در گوش شما
ترشحات زرد یا سبز از گوش شما
قرمزی غیرمعمول
علائم شبیه آنفولانزا

اگزمای گوش یک بیماری شایع است که معمولاً درمان آن آسان است ، اما ممکن است مدتی طول بکشد تا پوست شما آرام است.

همچنین ممکن است به یک کرم استروئیدی موضعی برای کنترل التهاب در حین بهبودی نیاز داشته باشید. خواه به درمان پزشکی نیاز دارید یا نه ، اطمینان حاصل کنید که گوش های شما مرطوب شده و بهبود می یابند.
..