آيا مردان نیز به عفونت قارچی مبتلا می شوند؟

۱۳۹۹/۹/۲۵
عفونت قارچی آلت تناسلی مردانه: علائم ، درمان و موارد دیگر

عفونت قارچی آلت تناسلی مرد چیست؟

عفونت قارچی اغلب به عنوان یک مشکل بهداشتی در زنان تصور می شود ، اما ممکن است هر کسی ، از جمله مردان را تحت تأثیر قرار دهد. عفونت قارچی آلت تناسلی مرد ، اگر درمان نشود ، می تواند منجر به طیف وسیعی از علائم دردناک ، ناراحت کننده و به طور بالقوه شرم آور شود.
آيا مردان نیز به عفونت قارچی مبتلا می شوند؟
. اگر عفونت در جریان خون شما گسترش یابد ، می تواند منجر به عوارض جدی شود.

داروهای بدون نسخه (OTC) اغلب می توانند عفونت قارچی را از بین ببرند ، و برخی از مراحل اساسی پیشگیری می تواند به شما کمک کند تا از این شرایط نسبتاً شایع جلوگیری کنید.

علائم عفونت قارچی آلت تناسلی چیست؟

علائم اولیه عفونت قارچی آلت تناسلی اغلب شامل بثورات قرمز و گاهی لکه های براق و سفید بر روی آلت تناسلی است. پوست آلت تناسلی ممکن است مرطوب باشد و یک ماده سفید ضخیم در زیر پوست ختنه گاه یا سایر چین های پوست دیده شود. همچنین ممکن است دچار خارش و احساس سوزش در آلت تناسلی خود شوید.

قرمزی ، خارش و درد در آلت تناسلی مرد می تواند نشانه های سایر بیماری های جدی تر ، از جمله برخی بیماری های مقاربتی (STD) باشد ، بنابراین پس از بروز علائم ، آنها را نادیده نگیرید. یک متخصص ارولوژی یا پزشک مراقبت های اولیه شما می تواند این بیماری را تشخیص دهد.

چه عواملی باعث عفونت قارچی آلت تناسلی مرد می شود؟

عفونت قارچیی توسط قارچی به نام کاندیدا ایجاد می شود. مقدار کمی کاندیدا معمولاً روی بدن وجود دارد. تمام آنچه که لازم است رشد بیش از حد کاندیدا برای ایجاد عفونت قارچی است. یک محیط مرطوب برای انتشار کاندیدا ایده آل است.

یکی از مهمترین دلایل عفونت قارچی آلت تناسلی رابطه جنسی محافظت نشده با زنی است که به عفونت قارچی واژن مبتلا است. شما همچنین می توانید بدون فعالیت جنسی به آن مبتلا شوید. بهداشت ضعیف می تواند شما را در برابر عفونت قارچی آسیب پذیر کند.

عوامل خطر زا برای عفونت قارچی آلت تناسلی چیست؟

جدا از رابطه جنسی با شریکی که به عفونت قارچی مبتلا است ، چندین عامل دیگر می توانند احتمال ابتلا به عفونت قارچی آلت تناسلی را افزایش دهند. ختنه نشدن یک عامل خطر عمده است ، زیرا منطقه زیر پوست ختنه گاه می تواند زمینه تولید کاندیدا باشد. اگر مرتباً حمام نمی کنید یا دستگاه تناسلی خود را به درستی تمیز نمی کنید ، خود را نیز در معرض خطر قرار می دهید.

سایر عوامل خطر شامل استفاده طولانی مدت از آنتی بیوتیک ها و همچنین داشتن دیابت یا چاقی است. اگر به دلیل درمان سرطان ، HIV یا دلیل دیگر ، سیستم ایمنی شما مختل شده باشد ، ممکن است در معرض خطر بیشتری برای عفونت قارچی باشید.

آیا به عفونت قارچی آلت تناسلی مبتلا هستم؟

پزشک شما دستگاه تناسلی شما را بررسی کرده و علائم شما را بررسی می کند. برخی از ماده سفید رنگی که بر روی آلت تناسلی مرد ایجاد می شود ، ممکن است زیر میکروسکوپ مورد بررسی قرار گیرد یا برای تأیید نوع قارچ عامل علائم شما کشت داده شود.

اگر نمی توانید برای دیدن پزشک یا متخصص اورولوژی وارد شوید ، مراجعه به یک مرکز مراقبت فوری یا حتی اورژانس را در نظر بگیرید. هرچه زودتر مشکل تشخیص داده شود و درمان آغاز شود ، احتمال اینکه بتوانید از عوارض جلوگیری کنید بیشتر است.

خودتان تشخیص ندهید و درمان را شروع کنید. اگر علائم عفونت قارچی وجود دارد ، به پزشک مراجعه کنید.

چگونه عفونت قارچی آلت تناسلی مردان درمان می شود؟

در بیشتر موارد ، پماد ها و کرم های ضد قارچ موضعی برای رفع عفونت کافی هستند. بسیاری از کرم های ضد قارچ توصیه شده برای عفونت قارچی عبارتند از:

میکونازول
ایمیدازول
کلوتریمازول

بیشتر این موارد به عنوان داروهای OTC در دسترس هستند ، بدین معنی که نیازی به نسخه پزشک ندارید. عفونت های جدی تر یا طولانی مدت ممکن است نیاز به دارویی با قدرت تجویز کنند.

فلوکونازول خوراکی (Diflucan) و یک کرم هیدروکورتیزون ممکن است در عفونت های جدی ، مانند مواردی که به یک بیماری جدی به نام بالانیت تبدیل شده اند ، توصیه شود.

گاهی اوقات عفونت های قارچی پس از بهبودی برمی گردند. اگر این اتفاق بیفتد ، پزشک احتمالاً درمان های هفتگی را برای چندین ماه پس از دو هفته درمان روزانه توصیه می کند.

اکثر کرم های ضد قارچ به خوبی عمل می کنند و به احتمال زیاد هیچ عارضه جانبی جدی ندارند. با این حال برچسب را بررسی کنید و از پزشک و داروساز خود بپرسید که در صورت واکنش بد باید به دنبال چه مواردی باشید.

اگر عفونت شما به خوبی به یک پماد ضد قارچ پاسخ ندهد و ختنه نده باشید ، ممکن است به شما توصیه شود که ختنه کنید. اگرچه این روش جراحی به طور معمول در نوزادان انجام می شود ، اما می توان آن را با اطمینان روی هر مرد در هر سنی انجام داد.

همراه با استفاده از کرم دارویی ، باید بهداشت خوبی را نیز برای رفع هرگونه عفونت طولانی مدت انجام دهید. عواملی مانند دیابت و سیستم ایمنی سرکوب شده ممکن است در بروز عفونت قارچی موثر باشند.

اگر سیستم ایمنی سرکوب شده دارید ، پزشک می تواند روش هایی را برای کمک به سالم نگه داشتن سیستم ایمنی بدن تا حد ممکن توصیه کند.

عوارض عفونت قارچی آلت تناسلی چیست؟

یکی از عوارض احتمالی عفونت قارچی آلت تناسلی بالانیت است. بالانیت التهاب پوست ختنه گاه یا سر آلت تناسلی مرد است. دیابت می تواند خطر ابتلا به بالانیت را افزایش دهد.

اگر بالانیت به طور موثر درمان نشود ، می تواند باعث زخم پوست ختنه گاه شود. همچنین می تواند باعث چسبندگی در آلت تناسلی مرد شود. این شرایط می تواند دردناک باشد و ادرار را دشوارتر کند. در صورت عدم درمان ، بالانیت می تواند باعث تورم و درد غدد ، و همچنین ضعف و خستگی شود.

عفونت قارچی ممکن است وارد جریان خون شود. این به نام کاندیدمی یا کاندیدیازیس تهاجمی شناخته می شود. این عارضه بیشتر در مردانی مشاهده می شود که منتظر درمان می مانند تا زمانی که عفونت از آلت تناسلی گسترش یابد. همچنین در مردان دارای سیستم ایمنی ضعیف بیشتر دیده می شود.

اگر در بیمارستان بوده اید و از سوند برای ادرار استفاده کرده اید ، احتمال دارد که با کاندیدیازیس مهاجم روبرو شوید. این فرم پیشرفته عفونت قارچیی بسیار جدی است. داروهای ضد قارچ خوراکی ممکن است برای چندین هفته مورد نیاز باشد. در برخی موارد ، داروها به صورت وریدی تجویز می شوند.

عفونت قارچی آلت تناسلی چه مدت طول می کشد؟

اگر عفونت شما زود درمان شود و به خوبی به داروی ضد قارچ پاسخ دهد ، می تواند ظرف یک هفته برطرف شود. اگر از نظر جنسی فعال هستید ، برای جلوگیری از عفونت مجدد ، باید همسرتان نیز از نظر عفونت قارچی تحت درمان قرار گیرد. شریک زندگی شما بدون توجه به اینکه آیا عفونت از طرف او به شما منتقل شده است یا خیر ، باید تحت درمان قرار گیرد.

اگر به عفونت های مکرر قارچی مبتلا هستید و می توانید علل مانند بهداشت و تماس جنسی را رد کنید ، در مورد سایر علل احتمالی با پزشک خود صحبت کنید. ممکن است شما یک بیماری زمینه ای مانند دیابت داشته باشید.

مردان به طور کلی کمتر از زنان در معرض عفونت قارچی هستند ، اما مهم است که بدانید چگونه چنین عفونی ایجاد می شود و چگونه علائم معمول را تشخیص دهید.

چگونه از عفونت قارچی آلت تناسلی جلوگیری می کنید؟

با جلوگیری از تماس جنسی با شریکی که به عفونت قارچی مبتلا است ، می توانید به جلوگیری از عفونت قارچی آلت تناسلی کمک کنید. در حالی که به عفونت قارچی فعال مبتلا هستید ، باید از داشتن رابطه جنسی با کسی نیز خودداری کنید. شما می توانید عفونت را به شریک زندگی خود برگردانید.

برای جلوگیری از ابتلا به عفونت قارچی یا انتقال آن ، موارد زیر را انجام دهید:

برای کمک به کاهش احتمال ابتلا به عفونت قارچی ، از کاندوم استفاده کنید.
برای کاهش خطر ابتلا به عفونت قارچی ، یک شریک جنسی داشته باشید.
بهداشت را رعایت کرده و آلت تناسلی خود را تمیز و خشک نگه دارید.
اگر ختنه نشده اید ، زیر پوست ختنه گاه را با آب و صابون تمیز کنید .
..