دلایل خارش بیضه ها

۱۳۹۹/۸/۲۳
بهداشت ضعیف یا شرایط پزشکی؟

داشتن خارش در بیضه ها یا بیضه های بدن یا اطراف آن ، غیر معمول نیست. تعریق در ناحیه کشاله ران بعد از راه رفتن در طول روز باعث خارش بیش از حد معمول در بیضه ها می شود.
دلایل خارش بیضه ها
. حتی فقط چند روز حمام نکردن می تواند باعث خارش آنها شود.

اما سایر شرایط جسمی و پزشکی نیز می توانند باعث خارش بیضه های شما شوند. برخی از این شرایط ممکن است شما را ملزم کند تا در مورد یک برنامه درمانی یا دارو با پزشک خود صحبت کنید تا از منبع خارش مراقبت کنید.

چه عواملی باعث خارش بیضه می شود؟

دلایل احتمالی خارش بیضه ها عبارتند از:

چاقی یا تحریک

خشکی پوست در اطراف ناحیه تناسلی شما معمول است اگر در گرمای خشک راه بروید. ورزش طولانی مدت همچنین می تواند پوست شما را تحریک یا دچار التهاب کند. در بعضی موارد.

برخی از علائم متداول درگیر شدن و تحریک شامل:

احساس لمس در پوست
قرمزی یا بثورات روی پوست
سطح یا بریدگی در سطح سطح پوست

عفونت قارچی

بسیاری از قارچ ها با چشم غیر مسلح تقریباً قابل مشاهده نیستند. قارچ ها معمولاً در کلنی های عظیمی زندگی می کنند که به سختی قابل مشاهده هستند ، حتی وقتی که روی بدن شما زندگی می کنند. در صورت داشتن رابطه جنسی بدون محافظت یا بهداشت ضعیف ، عفونت های قارچی می توانند به راحتی در اطراف ناحیه تناسلی و بیضه ها ایجاد شوند.

یکی از رایج ترین عفونت های قارچی دستگاه تناسلی ، کاندیدیازیس است. قارچ های کاندیدا در روده و پوست بدن شما زندگی می کنند. اگر از کنترل خارج شوند ، می توانند باعث ایجاد عفونت شوند. این می تواند باعث خارش بیضه های شما شود.

نوع متفاوتی از قارچ ، به نام درماتوفیت ، نیز می تواند منجر به عفونت مشابهی به نام خارش خارش شود.

علائم دیگر می تواند شامل موارد زیر باشد:

درد هنگام ادرار کردن
سوزش در اطراف کیسه بیضه و آلت تناسلی مرد
تورم بیضه یا پوست آلت تناسلی مرد
پوست مایل به قرمز در اطراف بیضه یا آلت تناسلی مرد
بوی غیرطبیعی
پوست خشک و پوسته پوسته

تب خال ناحیه تناسلی

تبخال دستگاه تناسلی نوعی عفونت ویروسی است که می تواند در هنگام رابطه جنسی یا تماس فیزیکی با پوست آلوده منتشر شود.

در صورت ابتلا به این ویروس ، بیضه های شما می توانند احساس خارش یا ناراحتی کنند. علائم دیگر تبخال دستگاه تناسلی عبارتند از:

احساس خستگی یا بیماری
سوزش یا خارش در اطراف بیضه ها و آلت تناسلی شما
تاول هایی در اطراف ناحیه تناسلی شما وجود دارد که می تواند ظاهر شود و به زخم باز تبدیل شود
درد هنگام ادرار کردن

سوزاک

سوزاک نوعی عفونت مقاربتی (STI) است که غالباً از آن به عنوان بیماری مقاربتی (STD) یاد می شود و ناشی از باکتری است. این می تواند ناحیه تناسلی و همچنین دهان ، گلو و راست روده را آلوده کند. به راحتی توسط رابطه جنسی محافظت نشده منتقل می شود.

سوزاک می تواند بیضه های شما را دچار خارش و تورم کند. سایر علائم شایع سوزاک عبارتند از:

درد یا سوزش هنگام ادرار کردن
ترشحات تغییر رنگ یافته (سبز ، زرد یا سفید) از آلت تناسلی مرد
درد بیضه ، به خصوص فقط در یکی از بیضه

زگیل ناحیه تناسلی

زگیل های تناسلی توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شوند. ممکن است حتی در موارد شیوع زگیل تناسلی نیز متوجه نشوید زیرا ممکن است بسیار کوچک باشد.

مانند زگیل های سایر قسمت های بدن شما ، زگیل های دستگاه تناسلی نیز معمولاً مانند برجستگی های کوچک و تغییر رنگ یافته ای هستند که ممکن است خارش داشته باشند یا نداشته باشند. آنها غالباً به شکل گل کلم بوده و در گروههای بزرگ همراه با زگیل های دیگر ظاهر می شوند. ممکن است دقیقاً روی بیضه یا ران های داخلی شما ظاهر شوند. وقتی دچار زگیل تناسلی هستید ، ممکن است در هنگام رابطه جنسی متوجه تورم در ناحیه یا خونریزی شوید.

کلامیدیا

کلامیدیا نوعی STI است که توسط عفونت باکتریایی منتقل می شود. حتی اگر در حین رابطه جنسی انزال نداشته باشید ، می تواند گسترش یابد. مانند بسیاری از سایر بیماری های مقاربتی ، از طریق رابطه جنسی دستگاه تناسلی و همچنین رابطه دهانی و مقعدی قابل انتقال است.

کلامیدیا می تواند بیضه های شما را دچار خارش و حتی متورم کند. کلامیدیا معمولاً فقط یک بیضه را احساس درد و تورم می کند ، که یکی از بارزترین علائم احتمال عفونت است. علائم دیگر عبارتند از:

ترشحات تغییر رنگ یافته (سبز ، زرد یا سفید) از آلت تناسلی مرد
درد یا سوزش هنگام ادرار کردن
درد ، خونریزی یا ترشح از راست روده یا مقعد

شپش عانه

شپش شایع (Pthirus pubis ، که اغلب به سادگی "خرچنگ" شناخته می شود) نوعی شپش است که در موی شرمگاهی اطراف ناحیه تناسلی شما یا در مناطقی با موی مشابه خشن زندگی می کند.

مانند سایر انواع شپش ، شپش عام از خون شما تغذیه می کند و نمی تواند پرواز کند یا بپرد. آنها فقط با تماس با شخصی که آنها را دارد می توانند گسترش یابند. این اتفاق می تواند با لمس شخصی در منطقه ای که به شپش مبتلا شده است ، رخ دهد.

شپش عانه هنگامی که از خون شما تغذیه می کند ، نمی تواند بیماری یا عفونت را گسترش دهد ، اما می تواند بیضه ها و ناحیه تناسلی شما را در هنگام خزیدن در اطراف موهای شرمگاهی احساس خارش کند. همچنین ممکن است متوجه ماده ای پودر مانند شوید در لباس زیر یا لکه های کوچک قرمز یا آبی ناشی از گزش شپش.

تریکومونیازیس

تریکومونیازیس (که غالباً تریک نامیده می شود) نوعی STI باکتریایی است که توسط باکتری های تریکوموناس واژینالیس ایجاد می شود.

معمولاً زنان را آلوده می کند ، اما در صورت عدم استفاده از کاندوم یا دم دهانی در حین رابطه جنسی ، می تواند به مردان منتقل شود.

بسیاری از افرادی که به عفونت های تریچ مبتلا می شوند ، هیچ گاه علائمی ندارند ، اما تریش می تواند باعث تحریک یا التهاب شود که باعث ناسازگاری در ناحیه تناسلی شده و رابطه جنسی را دردناک تر کند.

تریچ می تواند بیضه ها را احساس خارش کند و علائم دیگری ایجاد کند ، مانند:

احساس خارش در داخل آلت تناسلی مرد
ترشحات تغییر رنگ یافته (سبز ، زرد یا سفید) از آلت تناسلی مرد
درد یا سوزش هنگام ادرار کردن یا هنگام انزال در حین رابطه جنسی

گال

گال نوعی عفونت پوستی است که توسط کنه ایجاد می شود. مایت گال میکروسکوپی یا Sarcoptes scabiei هنگامی منتقل می شود که با فرد آلوده تماس پوستی داشته باشید.

ممکن است چندین هفته طول بکشد تا علائم پس از عفونت ظاهر شود. علائم رایج شامل خارش و بثورات پوستی است. افراد مبتلا به گال در شب نیز علائم خارش شدیدی را تجربه می کنند.

درمان

درمان بیضه های خارش دار به عامل ایجاد خارش بستگی دارد.

برای درمان جراحی و تحریک

با استفاده از لوسیون یا پودری که مانع از مالیدن پوست شما به سطح دیگری از پوست می شود ، می توان پوست و سوزش را درمان کرد. استفاده از بانداژ یا گاز برای پوشاندن ناحیه و تحریک شده نیز می تواند به خارش کمتر بیضه ها کمک کند.

برای درمان عفونت های قارچی

عفونت های قارچی به خودی خود از بین می روند ، اما ممکن است لازم باشد توسط ضد قارچ ها یا کرم ها و پمادهای ضد قارچ درمان شوید. اگر فکر می کنید عفونت قارچی باعث خارش بیضه های شما شده است برای دریافت داروی ضد قارچ به پزشک مراجعه کنید.

برای درمان تبخال دستگاه تناسلی

برای شیوع تبخال دستگاه تناسلی ممکن است لازم باشد از داروهای ضد ویروسی مانند والاسیکلوویر (والترکس) یا آسیکلوویر (زوویراکس) استفاده کنید. درمان حدود یک هفته طول می کشد ، اما اگر به طور مکرر شیوع داشته باشید ممکن است به داروی طولانی مدت نیاز داشته باشید.

برای درمان سوزاک

عفونت های سوزاک با داروهای تجویز شده قابل درمان است. به محض مشاهده علائم با پزشک خود در مورد درمان صحبت کنید. عوارض طولانی مدت سوزاک ، مانند ناباروری ، پس از ایجاد آسیب قابل درمان نیست.

برای درمان زگیل تناسلی

زگیل های تناسلی را می توان با پمادهای دارویی برای پوست شما درمان کرد ، مانند imiquimod (Aldara) و podofilox (Condylox). در بعضی موارد ، ممکن است پزشک شما نیاز به برداشتن زگیل ها با یخ زدن آنها (سرما درمانی) یا انجام جراحی برای برداشتن آنها داشته باشد.

برای درمان کلامیدیا

کلامیدیا را می توان با دارو مانند آزیترومایسین (Zithromax) یا داکسی سایکلین (Acticlate ، Doryx) درمان کرد. برای داشتن رابطه جنسی حداقل یک هفته باید منتظر بمانید.

برای درمان شپش عانه

شپش عانه با درمان داروهای تجویز شده توسط پزشک یا درمان های بدون نسخه قابل درمان است. شستشوی کامل ناحیه آسیب دیده و استفاده از دارو باعث از بین رفتن بسیاری از شپش ها می شود ، اما هنوز هم باید موها را شانه کنید تا بقیه را خودتان پاک کنید.

شما می توانید در بسیاری از داروخانه ها کیت هایی برای برداشتن شپش خریداری کنید.

برای درمان تریکومونیازیس

تریچ را می توان با چندین دوز تینیدازول (Tindamax) یا مترونیدازول (Flagyl) درمان کرد. بعد از مصرف دارو حداقل یک هفته دیگر رابطه جنسی برقرار نکنید.

برای درمان گال

پزشک می تواند پماد ، کرم و لوسیون هایی را تجویز کند که می توانند از گال خلاص شوند و بثورات و خارش را درمان کنند. بیشتر درمان های موضعی گال در شب که مایت ها بیشترین فعالیت را دارند انجام می شود و صبح شسته می شود.

استحمام یا دوش گرفتن به طور منظم می تواند از مهمترین دلایل خارش بیضه ها ، از جمله تحریک و عفونت های قارچی جلوگیری کند. حداقل یک بار در روز یا بعد از مدت طولانی بیرون بودن دوش بگیرید ، مخصوصاً اگر زیاد عرق کرده اید.

استفاده از کاندوم یا استفاده از سد دهانی در حین رابطه جنسی می تواند از شیوع تقریباً هر STI جلوگیری کند. آزمایش منظم STIs ، به خصوص اگر از نظر جنسی فعال هستید ، می تواند شما را از سلامت جنسی خود آگاه کند و از انتقال عفونت ها بدون دانستن آن جلوگیری کند.

بیشترین دلایل خارش بیضه ها تحریک و عفونت های قارچی ناشی از بهداشت ضعیف است بهداشت یا استحمام منظم و استفاده از لوسیون و پودر می تواند از بیشتر این موارد جلوگیری کند.

خارش همچنین می تواند به دلیل بیماری های مقاربتی مانند تبخال دستگاه تناسلی ، سوزاک و کلامیدیا ایجاد شود. این عفونت ها ممکن است به داروهای تجویزی نیاز داشته باشند.
..