چرا انگشت شست پا تیر می کشد؟

۱۳۹۹/۸/۱۲
اگر از ناحیه انگشت شست پا درد دارید ، ضروری است که به دلیل اصلی درد انگشتان پا خود رسیده تا بتوانید اقدامات مناسب را برای بهبودی انجام دهید.

مفصل پایه انگشت شست پا را به سر اولین استخوان بالای پای شما متصل می کند.
چرا انگشت شست پا تیر می کشد؟
. همچنین به دو استخوان ریز در زیر این استخوان متصل می شود.

این مفصل اغلب تحت تأثیر درد و آسیب هایی قرار می گیرد که می تواند در زندگی روزمره شما تداخل ایجاد کند و فعالیت های ساده را دشوار کند. فعالیت های مربوط به حرکت و اقدامات تحمل کننده وزن بیشترین استرس را ایجاد می کنند.

هر زمان که درد جدیدی داشتید مهم است که به پزشک خود مراجعه کنید ، اما در اینجا برخی از بیماری های رایج است که می تواند باعث ناراحتی انگشت شست شود.

بونیون یا انحراف شست پا

از بونیون به عنوان hallux valgus یاد می شود. این یک تغییر شکل انگشت پا است که وقتی مفصل انگشت شست به سمت انگشت دوم زاویه می یابد ، رخ می دهد. یک برجستگی استخوانی در کنار پای شما در زیر مفصل انگشت شما ایجاد می شود.

بونیون باعث درد ، تحریک و تورم در کنار مفصل انگشت پا می شود. پینه و پوست ضخیم ممکن است در زیر انگشتان اول و دوم شما ایجاد شود.

بونیون می تواند در اثر آرتروز ، ایستادن به مدت طولانی و کفش هایی که مناسب نیستند ایجاد شود. ساختار ارثی استخوان پا نیز می تواند نقش داشته باشد ، به خصوص اگر کف پای صاف دارید.

شما می توانید از پد مخصوص کفش استفاده کنید تا از آن پشتیبانی کنید. استفاده از آتل انگشتان در شب می تواند به تنظیم مجدد انگشتان پا کمک کند. برای کاهش فشار ، پزشک شما ممکن است با استفاده از نوار پای شما را به یک ترتیب تراز کند.

برای کاهش درد می توانید از داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAID) مانند ایبوپروفن یا آسپرین استفاده کنید. گزینه های طبیعی ضد التهاب شامل زنجبیل ، روغن ماهی و کورکومین است.

ناخن رشد نکرده ی انگشت پا

ناخن های انگشت پا به احتمال زیاد روی انگشت شست پا تأثیر می گذارند. این موارد زمانی اتفاق می افتد که لبه ها یا گوشه های ناخن انگشت شما به پوست کنار ناخن رشد کند. این امر باعث درد ، تورم و حساسیت می شود ، به ویژه هنگامی که انگشت پا را تحت فشار قرار می دهید.

فعالیت هایی که باعث می شوند شما برای مدت طولانی به پاهای خود فشار بیاورید ، مانند باله ، فوتبال و فوتبال ، باعث می شود که ناخن های پا در گوشت رشد کنند.

ناخن های انگشتان پا را مستقیم بگیرید تا از زاویه زدن آنها در پوست جلوگیری شود. با پوشیدن کفش راحت فشار انگشتان پا را کاهش دهید. در صورت مشاهده علائم عفونت مانند چرک ، گرما یا قرمزی ، فوراً به دنبال پزشک مراجعه کنید.

درمان های خانگی برای ناخن های پا که داخل آن رشد کرده است ، شامل خیساندن پاها در آب گرم چند بار در روز است. از یک پنبه آغشته به روغن زیتون استفاده کنید تا پوست را به آرامی از ناخن پا دور کنید.

مسکن ها مانند استامینوفن و ایبوپروفن نیز می توانند کمک کنند. برای جلوگیری از عفونت ممکن است از کرم های استروئیدی موضعی یا آنتی بیوتیک استفاده کنید. موارد شدید ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد.

آرتروز

آرتروز تخریب غضروف است که استخوان ها و مفاصل را تحت تاثیر قرار می دهد. معمولاً انگشت شست پا را تحت تأثیر قرار می دهد ، که به عنوان hallux rigidus شناخته می شود.

علائم شامل درد ، تورم و سفتی به خصوص هنگام راه رفتن یا ایستادن است.

آرتروز انگشت پا می تواند به دلیل عدم هماهنگی پا و همچنین ساییدگی و پارگی غضروف باشد.

با پوشیدن کفشی با کف سفت یا کفشی که در مفصل انگشت شست خم می شود ، درد و التهاب را کاهش دهید. برای کاهش درد و التهاب می توانید فیزیوتراپی یا کشش انجام دهید. در موارد شدید جراحی لازم است.

سزاموئیدیت

وضعیتی که دو استخوان کوچک زیر مفصل انگشت شست را تحت تأثیر قرار می دهد.استخوان هایی هستند که در تاندون ها قرار گرفته اند. تاندون ها و بافت های اطراف نیز تحت تأثیر قرار گرفته و صاف یا خم شدن انگشت پا را با مشکل روبرو می کند.

علائم شامل:

درد
التهاب
کبودی

سزاموئیدیت در اثر ضربه حاد یا استفاده بیش از حد اتفاق می افتد.

با ضربه زدن روی انگشت آسیب دیده می توان آن را درمان کرد تا به سمت پایین خم شود. دستگاه های ارتوتیک یا بالشتک کفش نیز ممکن است کمک کنند. در صورت لزوم بی حرکتی کامل ، عصا یا گچ پیاده روی می تواند فشار را از بین ببرد.

پزشک شما ممکن است داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی یا تزریق کورتون را برای تسکین درد و التهاب توصیه کند. گاهی اوقات به جراحی نیاز است ، به خصوص اگر شکستگی هایی دیده شود.

نقرس

نقرس یک بیماری متابولیکی است که به طور معمول مفصل انگشت شست پا را تحت تأثیر قرار می دهد. اصطلاح پزشکی برای این podagra است.

نقرس نوعی آرتروز است که در اثر تجمع اسید اوریک در خون ایجاد می شود و در مفاصل متبلور و جمع می شود. این می تواند به دلیل رژیم غذایی و عوامل زندگی و برخی از شرایط پزشکی باشد. داروهایی مانند دیورتیک ها و سیکلوسپورین می توانند خطر ابتلا به نقرس را افزایش دهند.

علائم شامل درد شدید ، تورم و حساسیت به لمس در اطراف مفصل انگشت شست پا است. این منطقه ممکن است ملتهب ، گرم و قرمز به نظر برسد. بعضی اوقات علائم به ویژه در شب ناگهانی و شدید است.

برای تسکین درد و التهاب از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی استفاده کنید. پزشک شما ممکن است داروهای خاص دیگری را برای درمان رسوب و تولید اسید اوریک یا استروئیدها تجویز کند.

برای کاهش تجمع اسید اوریک ، یک رژیم غذایی سالم را دنبال کنید که شامل بسیاری از سبزیجات ، غلات سبوس دار و فیبر باشد. مصرف گوشت قرمز و غذاهای دریایی را کاهش دهید. از نوشیدنی های حاوی الکل یا شکر خودداری کنید و میزان مصرف آب را افزایش دهید.

انگشت پای پیچ خورده یا شکسته

پیچ خوردگی یا شکستگی انگشت پا از علل عمده آسیب دیدگی انگشتان پا است. آسیب به یک رباط منجر به پیچ خوردگی می شود ، در حالی که شکستگی انگشت پا بر استخوان واقعی تأثیر می گذارد.

اگر انگشت شست پا شکسته باشد ، ممکن است در اطراف انگشت پا درد داشته باشید. این ممکن است با کبودی ، تورم و حساسیت همراه باشد. ممکن است در حرکت انگشت پا مشکل داشته باشید.

علائم شکستگی انگشت پا عبارتند از:

درد ضربانی
کبودی
تورم

یکی از نشانه های شکستگی انگشت پا این است که از جای خود خارج شده و از زاویه ای عجیب بیرون می زند. درد آنقدر شدید خواهد بود که ایستادن روی پا دشوار خواهد بود. این درد را دقیقاً در ناحیه شکستگی احساس خواهید کرد و نه درد ناشی از کشیدگی ، که در سراسر ناحیه آسیب دیده احساس خواهید کرد.

هر دو آسیب در اثر ضربه انگشت پا ایجاد شده و بهبود آن چندین هفته طول می کشد. درمان ممکن است شامل آتل یا چسب زدن روی انگشت آسیب دیده باشد.

تا آنجا که ممکن است استراحت کنید و از فشار آوردن به پا خودداری کنید. برای محافظت و پشتیبانی از کفش هایی با بالشتک یا زیره سفت استفاده کنید. کمپرس سرد را چند بار در روز استفاده کنید و برای تسکین درد و التهاب از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی استفاده کنید.

انگشتان پا که به شدت شکسته شده اند ، نیاز به گچ گرفتن یا جراحی دارند.

گزینه هایی برای تسکین درد

گزینه های طبیعی برای تسکین درد عبارتند از:

زردچوبه
میخک

طب سوزنی ، مدیتیشن و ماساژ از دیگر گزینه های طبیعی درمانی هستند. اسیدهای چرب مانند امگا ۳ و گاما-لینولنیک اسید (GLA) ممکن است در درمان سفتی مفصل و درد ناشی از آرتروز مفید باشد.

NSAID ها و تزریق کورتون اغلب گزینه های خوبی برای درد و التهاب هستند. همچنین ممکن است بخواهید سرد و گرم درمانی را امتحان کنید. به راحتی و هر بار چند بار و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه از کمپرس سرد یا گرم بر روی ناحیه آسیب دیده استفاده کنید.

تا می توانید استراحت کنید و در صورت امکان پای خود را بالا ببرید.
..