چرا شانه ها صدا می دهند؟

۱۳۹۹/۱۰/۷
بعضی اوقات حرکت دادن شانه می تواند صدای کلیک را در نزدیکی محل اتصال مفصل در بالای بازو تحریک کند. به آن احساس ظاهر شدن کرپیتوس گفته می شود.
چرا شانه ها صدا می دهند؟
.

در برخی موارد ، یک درد یا گرمای شدید وجود دارد که همراه با ترک خوردن ، خرد کردن است. این درد می تواند علامت سایر شرایط سلامتی یا آسیب باشد. درد ، آسیب و سفتی شانه سومین مسئله عضلانی و مفصلی است که مردم را به دکتر می رساند.

علل کرپیتوس شانه

استخوان بازو در زیر و داخل کتف یا تیغه شانه شما قرار می گیرد و چهار عضله به نام روتاتور کاف آنها را به هم متصل می کند. ساختاری از غضروف ، به نام لابروم ، به عنوان نوعی جای نرم در داخل تیغه شانه شما عمل می کند که بازوی شما را در جای خود نگه می دارد.

مفصل شانه شما به گونه ای متصل است که حداکثر تحرک بازوها را امکان پذیر می کند. همان آناتومی که دامنه حرکتی کاملی را امکان پذیر می کند ، شانه شما را نسبت به سایر مفاصل آسیب پذیرتر می کند.

دلیل صدا دادن شانه ها

بورسیت اسکاپولوتوراسیک

کیسه های پر از مایعات به نام بورس از مفاصل شما محافظت می کند و به حرکت مفصل سطوح مفصل و سوکت کمک می کند. هنگامی که بورس ملتهب می شود ، ممکن است احساس خنک شدن یا گرما را داشته باشید و هنگامی که می خواهید بازوهای خود را به هر جهتی حرکت دهید صدای "پاپ" را می شنوید. این وضعیت به سندروم کتف صدا دهنده نیز معروف است.

مالونیون شکستگی های کتف یا دنده ها

شکستگی شانه می تواند به دلیل تصادف رانندگی ، ورزش های تماسی یا زمین خوردن اتفاق بیفتد - از جمله دلایل دیگر. در حالی که درد آسیب دیدگی شما ممکن است مدت ها از بین رفته باشد ، یک صدای ساییدن یا بیرون آمدن گاه به گاه می تواند یک عارضه جانبی دائمی باشد.

هنگامی که استخوان های شما پس از جدا شدن به هم می پیوندند ، می توان برجستگی هایی را در امتداد تیغه های شانه یا دنده ها ایجاد کند. این برجستگی ها بیشتر در معرض گرفتگی یا مالیدن عضلات قرار دارند و گاهی اوقات صدایی که قابل شندین است را ایجاد می کنند.

پارگی لابروم

ساختاری از غضروف به نام لابروم به دلیل استفاده بیش از حد ، سن یا آسیب می تواند پاره شود. پارگی لابروم اغلب دردناک است. این پارگی ها وقتی به هر دلیلی سعی می کنید از شانه خود استفاده کنید ، صدای جرقه زدن ایجاد می کند. به جای پاپ یا درد گاه به گاه ، پارگی لابروم باعث ایجاد درد و ناراحتی مداوم با تقریباً هر فعالیتی می شود.

استئوکندروما

رشد خوش خیم شانه ، کتف یا قفسه دنده به نام استئوکندروما می تواند باعث صدا دادن شانه در مواقعی شود که بازو را بالا می آورید. این نوع رشد ، متداول ترین رشد خوش خیم استخوان است. بعضی اوقات علائم دیگری در افراد مبتلا به این رشد وجود ندارد.

حفره ها

گاهی اوقات ، با تمرین یا به راحتی شانه های خود را به سرعت بالا می آورید ، می توانید گاز را از مفاصل خود آزاد کنید ، مانند آنچه در هنگام شکستن بند انگشتان اتفاق می افتد. در این موارد ، هیچ بیماری زمینه ای یا دردی وجود ندارد که به صدا دادن شانه شما مرتبط باشد.

این نوع صدا مربوط به حفره ، یا حباب های هوا در مفاصل شما است. مکانیسم دقیق چگونگی این اتفاق منبع نامشخص است.

آرتروز

با افزایش سن ، غضروف اسفنجی که باعث می شود استخوان های شما به یکدیگر مالیده نشوند ، می تواند تجزیه شود. صدای شکاف یا ترک خوردگی در شانه شما می تواند به این معنی باشد که استخوان های شما در تماس هستند. صدای شکستن می تواند یکی از علائم اولیه آرتروز باشد.

شانه و درد

کرپیتوس در مفصل شانه شما همیشه درد ایجاد نمی کند. تاندون ها و استخوان های شما حتی وقتی کاملاً با هم کار می کنند می توانند صدای ترک خوردگی ایجاد کنند. اما اگر ترک خوردگی مفصل شما همراه با درد باشد ، مطمئناً می تواند نشانه آسیب دیدگی یا وضعیت سلامتی دیگری باشد.

اگر دردی را که به دنبال آسیب اخیر مشاهده کرده اید ، ممکن است کشیدگی ، پارگی یا شکستگی عضله وجود داشته باشد که باید رفع شود. شانه شما ممکن است خوب باشد تا زمانی که بخواهید آن را در جهات خاصی حرکت دهید. اگر هر بار که دست خود را بالا می آورید با صدا و درد روبرو می شوید ، باید به پزشک مراجعه کنید.

اگر صدمات شانه به درستی درمان نشود ، سیستم پیچیده تاندون ها و ماهیچه هایی که مفصل شما را به هم می چسباند می تواند مختل شود. گاهی اوقات ، آسیب های شانه که به درستی بهبود نمی یابند منجر به بیماری به نام "شانه یخ زده" می شود که دامنه حرکت شما را محدود می کند.

درمان های معمول برای درد مکرر شانه عبارتند از:

تزریق کورتیکواستروئید
داروهای ضد التهاب
فیزیوتراپی
تنظیم عمل کایروپراکتیک استخوان های شما
ماساژ

در موارد دیگر ، مسکن های بدون نسخه ممکن است نیاز باشد. یک پزشک بسته به اینکه چه چیزی باعث ایجاد وضعیت شانه شما می شود ، در مورد یک برنامه درمانی تصمیم خواهد گرفت.

در برخی موارد ، درمان های خانگی برای درمان درد شانه کافی است. اگر شانه های شما به راحتی و بدون ایجاد ناراحتی زیاد ، گاهی صدا می دهند ، ممکن است بخواهید کرپیتوس خود را در خانه درمان کنید. هنگامی که احساس می کنید شانه شما دچار مشکل شده است، چند مورد از این درمان های خانگی را امتحان کنید:

حالت بدنی

تلاش برای نشستن صاف در حالی که یا رایانه کار می کنید یا در حال رانندگی هستید ممکن است در احساس شانه های شما تفاوت ایجاد کند. وضعیت خوب می تواند درد مزمن شانه را برای برخی از افراد خاتمه دهد.

غلتک فومی

غلتک های فومی که اغلب توسط فیزیوتراپیست ها استفاده می شود ، نسبتاً ارزان هستند و به راحتی می توان آنها را برای مصارف خانگی خریداری کرد. این غلتک ها باعث تحریک بافت نرم شانه شما می شوند. اگر درد شانه شما به دلیل درد ، نشستن تمام روز یا وضعیت بد بدن ایجاد می شود ، حداقل یک مطالعه نشان می دهد که این نوع درمان دستی می تواند به شما کمک کند.

یوگا

تحقیقات به ما منبع معتبر می گویند که یوگا می تواند یک روش موثر برای به حداقل رساندن و بهبود درد شانه با گذشت زمان باشد. یوگا این مزیت را دارد که باعث بهبود وضعیت و تنفس در حین تمرین می شود.

کمپرس سرد یا یخ

اگر شانه شما آسیب دیده است ، استفاده از کمپرس سرد یا یخ می تواند التهاب را کاهش دهد. این ممکن است درد شما را بی حس کرده و تورم را کاهش دهد. کمپرس سرد همچنین ممکن است به آسیب دیدگی شانه شما کمک کند تا سریعتر بهبود یابد.

یک منبع معتبر از چندین مطالعه که بر روی کمپرس سرد پس از آسیب عضله یا استخوان متمرکز شده است ، نشان می دهد که تقریبا همیشه بهتر از عدم درمان است.

صدا دادن شانه و ناراحتی غیر معمول نیست ، اما یافتن علت خاص شما می تواند کمی مشکل باشد. اگر در قسمت مفصل شانه خود قرمزی ، تورم یا گرما مشاهده کردید ، برای تعیین نگرانی های خود با پزشک قرار بگذارید. حتماً هر درد یا ناراحتی مکرری را که با فعالیت روزمره اتفاق می افتد ، ذکر کنید.
..