چرا ستون فقرت صدا می دهد؟

۱۳۹۹/۱۰/۹ ۱۱:۰:۲۲
چرا وقتی کمر را می شکنیم صدا می دهد؟

به طور کلی ، هنگامی که کمر خود را "می ترکانید" در واقع هیچ چیزی ترک نمی خورد ، خرد نمی شود و نمی شکند.

نگاهی به ستون فقرات

قبل از اینکه به نحوه عملکرد ترک خوردگی بپردازیم ، بیایید کمی در مورد آناتومی ستون فقرات صحبت کنیم.
چرا ستون فقرت صدا می دهد؟
. ستون فقرات از چندین مولفه اصلی تشکیل شده است:

نخاع: نخاع یک بسته عصبی باریک و طولانی است که مغز شما را به اعصاب سراسر بدن متصل می کند.
مننژ: غشایی در اطراف نخاع و مغز است که باعث جذب ستون فقرات می شود. آنها حاوی مایعی به نام مایع مغزی نخاعی (CSF) هستند که بسیاری از عملکردهای دیگر را انجام می دهد.
ستون نخاعی: ستون مهره ای نیز نامیده می شود ، ستون نخاعی از 33 قطعه استخوان به صورت عمودی به نام مهره تشکیل شده است و از زیر جمجمه شما به استخوان دنبالچه می رسد. هر مهره می تواند به طور مستقل از یکدیگر حرکت کند ، به پشت شما اجازه می دهد انعطاف پذیر باشد. هر مهره توسط دیسک های نرم مهره ای از مهره بعدی جدا می شود. این دیسک ها با مایعی ژله مانند به نام nucleus pulposus پر می شوند. این یک بالشتک بین مهره ها ایجاد می کند تا آنها به یکدیگر برخورد نکنند یا خراشیده شوند.

نظریه شماره 1: مایع و فشار سینوویال

مشهورترین نظریه ها پیشنهاد می دهند که تنظیم اتصال باعث آزاد شدن گاز می شود - نه از آن نوع گاز!

در اینجا یک فرایند وجود دارد که بسیاری از کارشناسان فکر می کنند در حال انجام است:

با ترک خوردن پشت ، کپسول هایی که در لبه های خارجی مهره های اطراف وجود دارند ، کشیده می شوند.
کشش این کپسول ها باعث می شود که مایع مفصلی داخل آنها فضای بیشتری برای حرکت داشته باشد ، فشار را بر روی مفاصل پشت و عضلات شما آزاد کند و مفاصل وجهی شما را حرکت دهد.
وقتی فشار آزاد می شود ، مایع سینوویال گازی می شود و صدای ترک خوردگی ، بیرون آمدن یا چسبیدن را ایجاد می کند.

نظریه شماره 2: سایر گازها و فشار

یک توضیح جایگزین نیز شامل گاز است. برخی از کارشناسان معتقدند که گازهایی مانند نیتروژن ، دی اکسیدکربن و اکسیژن بین مفاصل شما به مرور زمان جمع می شوند ، به خصوص اگر مفاصل شما به درستی تراز نشده و از وضعیت بدی مانند قوز یا نشستن به مدت طولانی متورم شده باشند.

هنگامی که مفاصل را به بیرون کشیده یا به طرق خاصی حرکت می کنید ، گاز آزاد می شود.

چرا احساس خوبی دارد؟

ترک خوردگی پشت باعث ترشح اندورفین در اطراف ناحیه تنظیم شده می شود. اندورفین ها مواد شیمیایی هستند که توسط غده هیپوفیز تولید می شوند و هدف آن کنترل درد در بدن شما است و به همین دلیل هنگام شکستن مفاصل احساس فوق العاده خوبی دارید!

یک مطالعه در سال 2011 نشان می دهد که شما ممکن است صدای ترک خوردن کمر خود را با احساس تسکین مثبت همراه کنید ، به ویژه هنگامی که یک متخصص متخصص عمل جراحی این کار را انجام می دهد. این واقعیت حتی اگر هیچ اتفاقی برای مفصل نیفتاده باشد - یک اثر دارونما در بهترین حالت است.

خطرات چیست؟

قبل از ادامه کار ، فقط به یاد داشته باشید که این کار کمر نباید درد بزرگی برای شما ایجاد کند.

این تنظیمات ممکن است ناخوشایند باشد ، به خصوص اگر خود را بیش از حد کشش دهید یا عادت به احساس یک متخصص عمل جراحی در مفاصل خود نداشته باشید. اما نباید دردی شدید ، تیز یا غیر قابل تحمل احساس کنید.

در اینجا برخی از خطرات احتمالی تنظیم نادرست کمر شما وجود دارد:

شکستن سریع و سریع پشت شما می تواند اعصاب را در ستون نخاع یا در نزدیکی آن فشار دهد. عصب تحت فشار قرار گرفته شده می تواند صدمه ببیند.برخی از اعصاب گرفته شده می توانند تا زمانی که شما توسط یک متخصص حرفه ای معاینه و معالجه نشوند ، تحرک شما را محدود کنند.
شکستن شدید پشت شما همچنین می تواند عضلات داخل و اطراف کمر را از بین ببرد ، از جمله عضلات گردن در نزدیکی بالای ستون فقرات و عضلات ران در نزدیکی قسمت پایین. کشیدگی عضلات ممکن است دشوار یا دردناک باشد و آسیب های شدید عضلانی ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد.
ترک خوردن مداوم پشت با گذشت زمان باعث کشش رباط های پشت می شود. این کشش دائمی بی ثباتی همیشگی نامیده می شود. این با افزایش سن خطر ابتلا به آرتروز را افزایش می دهد.
کمر خود را بیش از حد نشکنید زیرا به رگ های خونی صدمه می زند این می تواند خطرناک باشد زیرا بسیاری از آن ها به مغز شما متصل می شوند. یکی از عوارض احتمالی این حالت لخته شدن خون است که می تواند باعث سکته مغزی ، آنوریسم یا سایر آسیب های مغزی شود.

چگونه این کار را با خیال راحت انجام دهیم

امن ترین راه برای شکستن کمر توسط خودتان کشش عضلات پشت است.

بسیاری از کارشناسان یوگا یا پیلاتس را به هدایت یک متخصص آموزش دیده برای بهترین نتیجه توصیه می کنند ، اما شما همچنین می توانید برای تنظیم سریع چند تمرین پشت در خانه انجام دهید.

برخی از این تمرینات همچنین اگر به طور مداوم انجام دهید می توانند به کاهش درد مزمن کمر کمک کرده و یا دامنه حرکتی شما را افزایش دهند.

روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد که می توانید بخشی از برنامه روزانه خود را بسازید. یکی یا بیشتر از اینها را امتحان کنید و ببینید کدام یک از آنها برای شما بهتر است.

زانو به سینه

به پشت دراز بکشید و از دستان خود برای کشیدن زانوی خود به سمت بالا به سمت سینه و هر بار یک پا را استفاده کنید. هنگام کشیدن با بازو ، پشت و گردن خود را در حالت کشش شل کنید.
2-3 بار تکرار کنید.
این حرکت را دو بار در روز امتحان کنید.

چرخش کمر

به پشت دراز بکشید و زانوهای خود را بالا ببرید تا خم شوند.
شانه های خود را ثابت نگه دارید ، باسن خود را به یک طرف حرکت دهید تا زانوها با زمین تماس داشته باشند.
این وضعیت را به مدت 10 ثانیه یا برای 2 نفس عمیق در داخل و خارج نگه دارید.
به آرامی زانوها را به حالت قبلی برگردانید و در جهت دیگر تکرار کنید.
این کار را 2-3 بار انجام دهید ، حداقل دو بار در روز.

کشش پل

به پشت بخوابید
پاشنه های خود را به سمت عقب برگردانید تا زانوهایتان به سمت بالا باشد.
با فشار دادن پاها به زمین ، لگن را به سمت بالا بردارید تا بدن از شانه ها تا زانوها یک خط مستقیم ایجاد کند.

چرخش کمر نشسته

در حالی که نشسته اید ، پای چپ خود را روی پای راست خود بیاورید.
آرنج راست را روی زانوی چپ خود قرار دهید ، سپس بالاتنه را به سمت چپ بچرخانید.
این وضعیت را به مدت 10 ثانیه یا 3 تنفس نگه دارید ، سپس به وضعیت طبیعی خود برگردید.
این کار را در سمت مخالف تکرار کنید و پای راست خود را روی پای چپ خود قرار داده و به سمت راست بچرخانید.

مگر اینکه یک متخصص کایروپراکت حرفه ای باشید یا مجوز تنظیم اتصالات را داشته باشید ، سعی نکنید مفاصل پشتی یا دیسک های خود را دستکاری کنید - این می تواند باعث آسیب یا آسیب شود.

اگر کششهای منظم مشکلی ندارد ، چند بار در روز یا بیشتر پشت کمر خود را نشکنید ، یا این کار را خیلی ناگهانی یا با زور انجام ندهید ، با گذشت زمان می تواند مضر باشد.