چه عواملی باعث بثورات کشاله ران می شوند و چگونه درمان می شوند؟

۱۳۹۹/۱۰/۵
بثورات دستگاه تناسلی یک علامت پوستی است که می تواند به دلیل تعدادی از مشکلات سلامتی ایجاد شود و در هر قسمت از ناحیه تناسلی مرد یا زن ایجاد شود.

بثورات به طور معمول قرمز مایل به قرمز هستند ، ممکن است دردناک یا خارش دار باشند و ممکن است شامل برجستگی یا زخم باشند.
چه عواملی باعث بثورات کشاله ران می شوند و چگونه درمان می شوند؟
.

اگر هر نوع بثورات پوستی را تجربه کردید که نمی توانید توضیح دهید ، باید برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.

علل ایجاد بثورات در اندام تناسلی

بسیاری از دلایل ممکن است بثورات دستگاه تناسلی وجود داشته باشد ، از عفونت هایی که قابل درمان هستند تا عفونت های مقاربتی (STI) ، آلرژی ها و اختلالات خودایمن.

برخی از مهمترین دلایل بثورات دستگاه تناسلی عفونتها هستند:

خارش جک ، عفونت قارچی ، یا کرم حلقه ای در ناحیه کشاله ران. بثورات قرمز ، خارش دار و پوسته پوسته است و ممکن است تاول بزند.
بثورات پوشک ، عفونت مخمری است که به دلیل محیط گرم و مرطوب پوشک ، نوزادان را مبتلا می کند. قرمز و پوسته پوسته است و ممکن است شامل برجستگی یا تاول باشد.
عفونت مخمر واژن ، عفونی است که زنان را مبتلا می کند و اغلب در نتیجه مصرف آنتی بیوتیک رخ می دهد. باعث خارش ، قرمزی ، تورم و ترشحات سفید واژن می شود.
Molluscum contagiosum یا زگیل آبکی ، یک عفونت ویروسی است که پوست را تحت تأثیر قرار می دهد و به صورت برجستگی هایی محکم ، منزوی و گرد ظاهر می شود. ممکن است دچار خارش و التهاب شوند.
بالانیت ، التهاب پوست ختنه گاه یا سر آلت تناسلی مرد که معمولاً به دلیل عدم رعایت بهداشت ایجاد می شود. منجر به خارش ، قرمزی و ترشح می شود.

آلوده شدن انگل ها یکی دیگر از دلایل احتمالی بثورات دستگاه تناسلی است:

شپش عانه حشرات ریز است. آنها تخم ها را در ناحیه تناسلی می گذارند و اغلب از طریق تماس جنسی از فردی به فرد دیگر منتقل می شوند. آنها بیشتر در نوجوانان دیده می شوند. هجوم شپش های شرمگاهی باعث خارش و گاهی زخم می شود.
شپش های بدن متفاوت از شپش های عانه هستند و بزرگتر هستند. آنها با لباس و پوست زندگی می کنند و از خون تغذیه می کنند. باعث ایجاد بثورات خارش دار روی پوست می شوند.
گال ، جوش های پوستی خارش دار است که توسط کنه های بسیار کوچک ایجاد می شود. آنها به داخل پوست فرو رفته و باعث خارش شدید به خصوص در شب می شوند.

آلرژی و اختلالات خود ایمنی از دیگر دلایل احتمالی بثورات دستگاه تناسلی است:

درماتیت تماسی نوعی کهیر معمول است که هنگام تماس پوست با ماده حساسیت زا یا ماده محرک مانند یک ماده شیمیایی خشن ایجاد می شود. لاتکس یک ماده حساسیت زا است که ممکن است در ناحیه تناسلی بثورات ایجاد کند زیرا معمولاً در کاندوم استفاده می شود.
پسوریازیس یک بیماری شایع پوستی است. علت آن ناشناخته است ، اما پزشکان گمان می کنند این یک اختلال خود ایمنی است. این ماده می تواند بثورات مایل به صورتی ، پوسته پوسته و خارش دار را در هر نقطه از بدن ایجاد کند. در مردان ، پسوریازیس ممکن است در ناحیه تناسلی نیز زخم ایجاد کند.
لیکن پلان کمتر شایع است ، اما بثورات پوستی خارش دار نیز ایجاد می کند. پزشکان از علت دقیق آن مطمئن نیستند ، اما تصور می شود علت آن آلرژن یا اختلال خودایمنی باشد. در ناحیه تناسلی ، لیکن پلان می تواند زخم تولید کند.
نشانگان رایتر، آرتروز است که در واکنش به عفونت توسط باکتری های خاص مانند کلامیدیا ، سالمونلا یا شیگلا رخ می دهد. کلامیدیا می تواند باعث ترشحات دستگاه تناسلی شود.

بیماری‌های آمیزشی یکی دیگر از دلایل احتمالی بثورات دستگاه تناسلی است و می تواند شامل موارد زیر باشد:

تبخال دستگاه تناسلی ، ویروسی که می تواند زخم های دردناک و تاول مانند در ناحیه تناسلی ایجاد کند.
زگیل های تناسلی ، ناشی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV). آنها کوچک و گوشتی هستند و ممکن است خارش داشته باشند.
سفلیس ، یک عفونت باکتریایی است که از طریق تماس جنسی گسترش می یابد. بثوراتی ایجاد می کند که می تواند در هر نقطه از بدن باشد. بثورات لزوما خارش ندارند.

تشخیص بثورات دستگاه تناسلی

قبل از درمان بثورات دستگاه تناسلی ، ابتدا پزشک باید علت آن را تعیین کند.

فرایند تشخیص می تواند شامل برخی یا همه موارد زیر باشد:

معاینه بدنی

پزشک ویژگی های بثورات ، از جمله هر گونه ضایعه یا زگیل را بررسی می کند. هر گونه قرمزی یا ترشح غیرمعمول را به آنها اطلاع دهید.

آنها همچنین سایر مناطق پوست را که ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرند ، بررسی می کنند. به عنوان مثال ، آنها ممکن است انگشتان شما را مطالعه کنند تا به دنبال گال بگردند.

تست سواب SWAB

پزشکان ممکن است ترشحات واژن در زنان و هر ترشحات موجود در مردان را همراه با ضایعات سواب کنند.

تراشیدن پوست یا نمونه برداری

پزشک ممکن است یک خراش پوست یا بیوپسی را تجویز کند ، جایی که آنها بخشی از زگیل ، ضایعه یا سلول های پوست را خراشیده یا از بین ببرند.

بافت حاصل از خراش یا بیوپسی تحت میکروسکوپ بررسی می شود. این می تواند به طور بالقوه شرایطی مانند پسوریازیس ، گال و عفونت های قارچی را تشخیص دهد.

خون

برخی از دلایل بثورات دستگاه تناسلی ، مانند تبخال و سفلیس ، ممکن است از طریق عمل خون شناسایی شوند.

آزمایش های تشخیصی خانگی وجود دارد که می توانید از آنها برای آزمایش STI استفاده کنید ، اگرچه ممکن است به اندازه آزمایشاتی که توسط پزشک انجام می شود قابل اعتماد نباشند. اگر از تست تشخیصی خانگی استفاده کردید و نتیجه مثبتی گرفتید ، از پزشک خود بخواهید نتایج را دو بار بررسی کند و در اسرع وقت تحت درمان قرار گیرد.

درمان بثورات دستگاه تناسلی

درمان مورد نیاز بثورات دستگاه تناسلی به علت اصلی بستگی دارد.

فارغ از علت ، خارش بثورات را می توان با کرم های بدون نسخه (OTC) مانند هیدروکورتیزون درمان کرد.

همچنین ممکن است پزشک در هنگام درمان بیماری زمینه ای کرم برای کاهش علائم برای شما تجویز کند.

تا زمانی که ناحیه آسیب دیده تمیز و خشک باشد برخی از عفونت های پوستی بدون درمان بهبود می یابند.

در اینجا برخی دیگر از روشهای درمانی وجود دارد که پزشک شما ممکن است آنها را توصیه کند:

عفونت های مخمر واژن

این موارد مانند داروهای ضد قارچ خوراکی با OTC یا داروهای تجویز شده قابل درمان هستند.

سفلیس

سفلیس با آنتی بیوتیک درمان می شود.

زگیل ناحیه تناسلی

این زگیل ها با داروهای تجویز شده درمان می شوند. پزشک شما همچنین می تواند زگیل های قابل مشاهده را با یخ زدن با نیتروژن مایع یا برداشتن آنها از طریق جراحی از بین ببرد.

تب خال ناحیه تناسلی

تبخال دستگاه تناسلی هنوز قابل درمان نیست ، اما می توان با داروها این بیماری را کنترل کرد.

شپش عانه و بدن

شپش را می توان با یک شستشوی دارویی از بین برد ، که مستقیماً به محل عفونت اعمال می شود ، برای مدت زمان لازم باقی مانده و شسته می شود.

برای جلوگیری از عفونت مجدد ، باید لباس و ملافه را در آب گرم بشویید.

گال

گال را می توان با کرم های دارویی یا لوسیون های تجویز شده توسط پزشک معالجه کرد.

عکس العمل های آلرژیتیک

از بین بردن ماده آلرژی زا باعث می شود که بثورات پاک شده و از شیوع در آینده جلوگیری کند.

اختلالات خود ایمنی

در حالی که هیچ درمانی برای اختلالات خود ایمنی وجود ندارد ، برخی از داروها - مانند داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی بدن - می توانند به کنترل علائم یا اختلالات پوستی ناشی از این اختلالات کمک کنند.

لیکن پلان که در اختلالات خود ایمنی اتفاق می افتد این را می توان با داروهای ضد هیستامین OTC یا داروهای تجویز شده کرم های پوستی ، کورتیکواستروئید یا قرص درمان کرد.

جلوگیری از بثورات دستگاه تناسلی

جلوگیری از بثورات دستگاه تناسلی ، به ویژه تکرار بثورات دستگاه تناسلی ، بستگی زیادی به علت بثورات خود دارد.

برای جلوگیری از بثورات ناشی از بیماری های آمیزشی ، می توانید:

همیشه از روش های محافظتی که در برابر STI محافظت می کند مانند کاندوم و سدهای دندانی استفاده کنید.

برای مدیریت شرایط قبلی مانند تبخال از داروها استفاده کنید.

برای جلوگیری از بثورات ناشی از واکنش های آلرژیک ، می توانید:در صورت افزایش خطر ، آنتی هیستامین مصرف کنید. از مواد حساسیت زا که باعث واکنش می شوند خودداری کنید.

حفظ یک رژیم غذایی سالم و سبک زندگی شما را در بهترین شکل ممکن حفظ می کند ، که ممکن است سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند و به شما کمک کند از هرگونه عفونت که می تواند باعث جوش های دستگاه تناسلی شود ، جلوگیری کنید.

اگر نگرانی خاصی دارید ، با پزشک خود مشورت کنید.

چشم انداز بثورات دستگاه تناسلی

شرایطی که هیچ درمانی مانند تبخال دستگاه تناسلی یا اختلالات خودایمنی ندارند می توانند با داروهای مناسب با موفقیت مدیریت شوند.

سفلیس در صورت ابتلا سریع ، به راحتی با پنی سیلین بهبود می یابد. اگر به تتخیر بیفتد ، ممکن است دوره های اضافی آنتی بیوتیک لازم باشد.
..