داروهای مسکن ممکن است خطر ابتلا به وزوز گوش را افزایش دهند

۱۴۰۰/۱۲/۲۷

مطالعه ای که توسط مجله پزشکی منتشر شد، نشان داد که استفاده مکرر از مسکن های بدون نسخه، از جمله آسپرین و استامینوفن، بروز وزوز گوش را افزایش می دهد. به گفته محققان، افرادی که از داروهای بدون نسخه مانند داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) استفاده می‌کنند، معمولاً 20 درصد بیشتر از افرادی که از داروها استفاده به طور نامنظم استفاده می کنند، در معرض ابتلا به وزوز گوش قرار دارند.

علاوه بر این، محققان گفتند که زنان 60 ساله یا کمتری که مکررا از دوزهای متوسط ​​آسپرین استفاده می کردند، 16 درصد بیشتر از زنانی که به طور مکرر آسپرین استفاده نمی کردند، در معرض ابتلا به اختلال گوش داخلی بودند.

محققان گفتند که استفاده مکرر از آسپرین با دوز پایین خطر ابتلا به اختلالات گوش را افزایش نمی دهد.

دکتر شارون کورهان، یکی از نویسندگان این مطالعه و استادیار دانشکده پزشکی هاروارد، در یک انتشار خبری گفت: «یافته‌های ما نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان مسکن‌ها ممکن است در معرض افزایش خطر ابتلا به وزوز گوش باشند.»

مسکن‌هایی مانند آسپرین و داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن و استامینوفن از رایج‌ترین داروهای مسکن در حال حاضر هستند و توصیه می‌شود برای جلوگیری از عوارض جانبی که در برخی مواقع خطرناک باشد، در مصرف آن‌ها زیاده روی نکنید.
..