تفاوت های انواع سردرد

۱۴۰۰/۱۲/۲۴

سردردهای منظم می تواند برای بسیاری مشکل بزرگی باشد، و این دردهای آزاردهنده اغلب ناخواسته به وجود می آیند و باعث می شوند که شما احساس ناتوانی در کار یا آرامش کنید. اما چه چیزی باعث آن می شود؟ حقیقت این است که دلایل مختلفی وجود دارد که چرا ممکن است دچار سردرد شوید.

در اینجا خلاصه ای سریع از انواع مختلف سردرد آمده است:



سردردهای کوتاه و شدید
این سردرد کوتاه و بسیار شدید شبیه درد کوبنده است. این نوع سردردها معمولاً چند ثانیه طول می کشند و می توانند «اولیه» یا «ثانویه» باشند. اولیه به این معنی است که خود سردرد مشکل است، در حالی که ثانویه به این معنی است که یک علت زمینه ای وجود دارد. زمانی که از این سردرد رنج می برید باید به پزشک مراجعه کنید.



سردردهای خوشه ای
که از هر 1000 نفر 1 نفر را مبتلا می کند، و نادر است. نوع حاد این سردرد مانند احساس سوراخ شدن در سر و اطراف چشم است. درد، کسانی را که از آن رنج می برند مضطرب و تحریک پذیر می کند. هنگام داشتن این نوع سردرد ممکن است احساس تهوع یا حساسیت به نور داشته باشید. با این حال، درد اغلب به طور ناگهانی پایان می یابد.



میگرن
میگرن، که به عنوان احساس ضربان در یک طرف سر تعریف می شود، ممکن است شدید یا خفیف باشد. وقتی میگرن دارید، ممکن است دوره هایی از بیماری را تجربه کنید یا متوجه شوید که به نور و صدا حساس هستید. اگر به طور منظم دچار میگرن می شوید، به پزشک خود مراجعه کنید.



سردردهای انفجاری (سردرد تاندر کلپ)
در عرض 60 ثانیه از شروع به اوج خود می رسد و می تواند بسیار دردناک باشد. شایع ترین علت این سردرد خونریزی هایی است که مغز را احاطه کرده است. به همین دلیل، متخصصان از توموگرافی کامپیوتری (CT) اسکن مغز برای تشخیص استفاده می کنند. اگر مشکوک به این نوع سردرد هستید، نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارید.



سردرد همیکرانیای مداوم
همی کرانیای مداوم معمولاً همیشه همان سمت سر را درگیر می کند و یک نوع سردرد مزمن و مداوم است. علائم اضافی ممکن است شامل قرمزی و آبریزش چشم، گرفتگی بینی و انقباض عنبیه باشد. افراد مبتلا به این بیماری باید ایندومتاسین را روزانه برای تسکین درد مصرف کنند.
..