اسانس فشار خون را در چند دقیقه کاهش می دهد

۱۴۰۰/۱۲/۱۳

فشار خون بالا به عنوان یک بیماری کشنده طبقه بندی می شود و خطر آن این است که معمولاً بیمار متوجه نمی شود که از این مشکل رنج می برد و فشار خون بالا مستقیماً بر سلامت قلب تأثیر می گذارد و صاحبان آن را در معرض خطر سکته و قلب قرار می دهد. حمله .

اسانس به کاهش فشار خون کمک می کند

یک مطالعه که در مجله اروپایی قلب و عروق منتشر شد، نشان داد که قرار گرفتن کوتاه مدت در معرض روغن ترنج می تواند فشار خون بالا و ضربان قلب را کاهش دهد .

این مطالعه نمونه‌ای متشکل از 100 جوان سالم را به مدت دو ساعت در اتاق‌های بسته در معرض دود روغن‌های ضروری قرارداد

نتایج نشان داد که ترکیبات آلی فرار اتاق (VOCs) - مواد شیمیایی معطری که اسانس ها را تشکیل می دهند - به طور قابل توجهی با کاهش فشار خون و ضربان قلب در 15 و 16 دقیقه اول قرار گرفتن در معرض اسانس ها مرتبط بودند.

پس از 45 دقیقه قرار گرفتن در معرض این اسانس ها، فشار خون سیستولیک 15 دقیقه ای به طور متوسط ​​2.10 میلی متر جیوه و ضربان قلب 2.21 در دقیقه کاهش یافت.

قرار گرفتن بیش از حد در معرض روغن های ضروری خطر ابتلا به فشار خون بالا را افزایش می دهد

با این حال، با کمال تعجب، در این مطالعه، پس از بیش از یک ساعت قرار گرفتن در معرض، سطوح VOCs به طور قابل توجهی با افزایش متوسط ​​15 دقیقه ای فشار خون و ضربان قلب مرتبط بود.

بنابراین، نویسندگان مطالعه خاطرنشان می‌کنند که قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض روغن‌های ضروری برای بیش از یک ساعت ممکن است برای سلامت قلبی عروقی بزرگسالان جوان سالم مضر باشد .

بهترین روغن ها برای کاهش فشار خون

بر اساس نتایج، تیم تحقیقاتی به این نتیجه رسیدند که اسانس ها می توانند به کاهش فشار خون کمک کنند و در کنار ترنج، اسطوخودوس و روغن یلانگ یلانگ می توان از آن استفاده کرد.

شایان ذکر است که مطالعات نشان داده است که ترنج ممکن است به اندازه داروهای کلسترول در کاهش سطح کلسترول بد موثر باشد، همچنین به طور گسترده در رایحه درمانی برای استرس و اضطراب مزمن استفاده می شود، زیرا حاوی ترکیباتی است که به آرامش بدن کمک می کند و دارای یک اثر بیهوشی قابل توجهی دارد که به همین دلیل به سردرد کمک می کند و درد را تسکین می دهد


oil
..